تولید کیت تشخیصی کووید 19 توسط شرکت ایده آل

دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان ایده‌آل تشخیص آتیه در همان روزهای نخستین شیوع پاندمی کرونا در جهان و پس از انتشار فراخوان همکاری توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تحقیقات در این زمینه را آغاز نمود و به صورت تمام وقت و با تمام توان روی این موضوع متمرکز گردید؛ نهایتا این شرکت توانست با رعایت استانداردهای جهانی و به‌ویژه دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) ضمن اخذ مجوزهای لازم جهت عرضه محصول در کشور، کیت‌های سرولوژیک تشخیص کووید -19 را به تولید انبوه برساند.

پروژه کیت‌های سرولوژی کرونا با هدف تشخیص اینکه آیا سیستم ایمنی بدن افراد جامعه نسبت به این بیماری پاسخ داده است یا خیر به تولید رسیده است. این کیت‌ها به پزشکان و سیاست‌گذاران نظام سلامت برای اجرای فاصله گذاری هوشمند در شهرها و مشاغل مختلف کمک می‌کند. همچنین شایان ذکر است شناسایی وضعیت قرمز و سابقه ویروس کرونا در هر منطقه از مهم‌ترین کاربردهای کیت سرولوژی کرونا است.

یادآور می‌شود هر کیت در 75 دقیقه 96 نفر را تست می کند که در نوع خود در دنیا کم نظیر است به گونه ای که با توجه به درخواست‌های واصله پس از رفع نیاز کشور توان صادرات به کشورهای دیگر وجود دارد.

در پایان شرکت ایده‌آل تشخیص آتیه به حول و قوه الهی و با تمام توان تا ریشه‌کن شدن پاندمی کرونا به تولید این محصول ادامه خواهد داد و امید دارد نقشی هرچند کوچک در این مسیر ایفا کند. در این راه و به این بهانه از همه محققانی که از حوزه‌های مختلف نظیر زیست‌فناوری، بیولوژی مولکولی و ویروس شناسی در طراحی این کیت‌ها مشارکت داشتند تقدیر و تشکر می‌شود.